8 مرد گینسی کوتاه قد جهان ! (+ عکس)
تاریخ : جمعه 21 مهر 1391
نویسنده : فرهاد فرهادی

سالانه افراد زیادی به دلیل ویژگی‌های منحصری كه دارند، نام خود را در كتاب ركورد‌های جهانی گینس به ثبت می‌رسانند اما در این میان برخی به دلیل ویژگی كوتاه‌قدبودن ركورددار شده‌اند.


8 مرد گینسی کوتاه قد جهان ! (+ عکس)  www.taknaz.it

«چاندرا دانگی» از كشور نپال با قدی به طول 54/6 سانتی‌متر هم‌اكنون عنوان كوتاه‌‌‌قدترین مرد جهان را در اختیار دارد. «چاندرا» در سال 1939 میلادی متولد شد و تمامی اعضای خانواده‌اش از قدی مناسب برخوردار هستند. او كه 72 ساله است آرزو دارد به تمامی كشورهای جهان سفر كند.

پیش از «چاندرا»، «گل محمد» از كشور هند با 57 سانتی‌متر این عنوان را در دست داشت. «گل محمد» متولد سال 1957 میلادی است و پس از فوتش در سال 1997 این عنوان را از دست داد.

«جونری بالاوینگ» فیلیپینی پیش از «گل محمد» ركوردار عنوان كوتاه قدترین مرد جهان بود. او كه در سال 1993 میلادی متولد شده است قدی برابر با 56 سانتیمتر دارد و در سن 18 سالگی این ركورد را به دست آورد.

«ایستوان تت» از كشور مجارستان با قدی برابر با 65 سانتیمتر این عنوان را در اختیار داشت اما با شناسایی «جونری بالاوینگ» عنوان كوتاه‌ قدترین مرد جهان را از دست داد. او كه متولد سال 1963 میلادی است در سال 2011 میلادی و در سن 48 سالگی فوت كرد.

«كاگاندرا تاپاماگار» با قدی برابر 67 سانتیمتر از كشور پنال برای مدتی ركوردار این عنوان بود. او كه در سال 1992 میلادی متولد شده بود، هم‌اكنون یكی از ساكنان این كشور است.

به گزارش تکناز ،«لین یو چین» از تایوان نیز با قدی برابر 67/5 سانتیمتر تنها ركوردار این عنوان تا سال 2009 میلادی بود. پیش از «لین»، «ادوارد نینو هرناندز» كلمبیایی با قدی برابر با 70/21 سانتیمتر این عنوان را در اختیار داشت.

به گزارش تکناز ، هشتمین مرد كوچك جهان «هی پینگ‌پینگ» از كشور چین بود. او كه متولد 1988 میلادی است قدی برابر با 72 سانتیمتر داشت و در سال 2010 میلادی فوت كرد.



|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: ترین های جالب جهان , ,
برچسب‌ها: وندا , جالب , زیبا , مطلب , ترین , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
rb02141@yahoo.com